OGŁOSZENIA

 

 

 

 

Drodzy RODZICE! 

Dnia 2 września 2019r. rozpoczynamy
Nowy Rok 
Przedszkolny  Mszą św. o godz. 830 polecając Bożej opatrzności nasze dzieci,rodziców oraz wszystkich pracowników. Po Mszy Św. rodzice z dziećmi przechodzą do Przedszkola, gdzie czeka na nich dzień pełen niespodzianek.
W tym dniu dzieci ubieramy na galowo.
Zapraszamy!

 

WAKACJI CZAS 
z Darami Froebla
 

 

Zapraszamy na wakacje w UNIWERKU MALUCHA. Będzie to czas pełen przygód i wspaniałej zabawy.
Chodzimy na wycieczki, podróżujemy w wyobraźni, tańczymy, gramy, uprawiamy sport,
a przede wszystkim świetnie się bawimy.
Dla naszych milusińskich dostępna jest również Kraina Dziecięcych Zabaw „TUTUŚ”.
Dlatego nie straszna nam żadna pogoda. Wakacje w przedszkolu w ogóle nie muszą być nudne.
Staramy się, by dzieciom nie zabrakło wrażeń, aktywności, możliwości rozwoju i empirycznego doświadczania.
Stwarzamy okazję do intensywnej zabawy.
Każdy tydzień miesiąca dotyczył będzie innego tematu i stworzy okazję do innej aktywności.

 

 

Cele programu wakacyjnego:

  • kształtowanie właściwych zachowań prozdrowotnych,
  • integrowanie grupy poprzez wspólną naukę, pracę, zabawę,
  • wprowadzenie dzieci w świat literatury dziecięcej,
  • rozbudzanie zainteresowań literaturą,
  • stymulacja rozwoju mowy oraz wyobraźni dzieci,
  • stwarzanie sytuacji do samodzielnego eksperymentowania,
  • wyrabianie właściwych nawyków żywieniowych,
  • zaznajomienie dzieci z tematyką zdrowego stylu życia,
  • kształtowanie odpowiednich postaw interpersonalnych,
  • rozwijanie zdolności manualnych,
  • kreowanie wyobraźni dzieci przez aktywne uczestnictwo w zajęciach terenowych oraz teatralnych,
  • zapoznanie dzieci z tematyką bezpieczeństwa,
  • rozwijanie sprawności fizycznej dzieci.

 

Zapraszamy wszystkie dzieci do wspaniałej zabawy!

Naszą wakacyjną ofertę kierujemy do wszystkich dzieci w wieku od 3 do 7 lat.
Zapewniamy opiekę od 7: 00 do 15: 00 oraz trzy smaczne, domowe i kolorowe posiłki.

 

  

 

         

Odkrywamy świat z Darami Froebla

Pierwsze w Polsce oryginalne pomoce dydaktyczne

do pracy z Programem wychowania przedszkolnego DAR ZABAWY już w naszym przedszkolu!

 

To innowacyjne spojrzenie na proces edukacji i wychowania najmłodszych.

Wychowanie powinno mieć charakter globalny. W okresie dzieciństwa dziecko powinno zdobywać jak najwięcej nowych doświadczeń. Ważna jest przy tym jego samodzielność w działaniu i dochodzeniu do wiedzy.

Pomoce dydaktyczne (froeblowskie dary) stymulują wszechstronny rozwój dzieci oraz wspomagają edukację matematyczną, przyrodniczą
i językową
.

  • realizowanie zabaw dydaktycznych: konstrukcyjnych, tematycznych, ruchowych i badawczych;
  • ilustrowanie treści bajek, wierszy, opowiadań i legend;
  • układanie kompozycji: kształtów naturalnych (tzw. formy życia) – konstrukcje budowli, elementów z życia codziennego; kształtów piękna – ornamenty; kształtów wiedzy – konstrukcje matematyczne;
  • przygotowanie do nauki szkolnej w zakresie czytania, pisania, liczenia i działań artystycznych.

F. Froebel zakładał, że pierwsze doświadczenia edukacyjne dziecka mają wpływ na jego późniejszy rozwój i osiągnięcia. Dziecko jest niepodzielną indywidualną całością, która ma swoje myśli, uczucia, swoją fizyczność i związki z innymi. Natomiast rolą dorosłego jest oddziaływanie wychowawcze poprzez odpowiednie organizowanie środowiska oraz stwarzanie warunków do poznawania otaczającego świata. To właśnie ona jest w życiu dziecka najważniejsza oraz jest podstawą całego przyszłego życia.

Samo dzieciństwo i przynależna mu zabawa jest również w filozofii pedagogicznej Froebla cennym darem. Dzieciństwo to niepowtarzalny, niezwykły okres w życiu dziecka ze swoimi szczególnymi prawami i przywilejami. Prawem do niezakłóconej zabawy, eksploratywności i ekspresji (Bilewicz – Kuźnia, 2014, s. 16).

WALORY PRACY Z DARAMI:

  • budowanie systemu wartości - nauka poszanowania przedmiotów oraz otaczającego świata,
  • zaspokajanie potrzeby ciekawości i zabawy u dzieci,
  • rozwijanie umiejętności społecznych – nauka współpracy,
  • kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej,
  • zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, wszechstronnej aktywności a także samodzielności,
  • wszechstronny rozwój dzieci – zgodnie z podstawą programową,
  • rozwój wyobraźni - za pomocą darów nauczyciel i dzieci mogą ilustrować treść bajek, wierszy, opowiadań czy legend,
  • przygotowanie do nabywania umiejętności  czytania i pisania.

Komplet pomocy dydaktycznych składa się z 14 drewnianych pudełek
oraz drewnianej siatki geometrycznej
, która stanowi doskonałe uzupełnienie zestawu.

                                                           

 

Program Dar Zabawy proponuje przemyślaną, dostępną dla dziecka i użyteczną organizację przestrzeni – sali przedszkolnej, w której zaznaczone są cztery kąciki aktywności:

  1. Kącik badawczy – to miejsce, w którym dziecko działa zarówno w sposób swobodny, jak i kierowany. Zabawy badawcze wyrażają dziecięcą potrzebę eksplorowania. Działania te powinny odbywać się pod czujnym okiem nauczyciela. Przykładowy zestaw materiałów i pomocy w kąciku badawczym: akcesoria do manipulowania, przesypywania, eksplorowania przestrzeni – pojemniki, lejki, lupy, lornetki, kompasy, miarki, linijki, wagi itp.);
  2. Kącik twórczy (twórczych prac ręcznych) – to miejsce, w którym dzieci mogą rozwijać kreatywność, twórczość i zamiłowanie do aktywności artystycznej. W kąciku twórczym mogą znaleźć się materiały plastyczne, a także rekwizyty i pomoce związane ze sztuką muzyczną, plastyczną, teatralną i filmową);
  3. Kącik gospodarczy – to miejsce, w którym prowadzone są zajęcia kulinarne i ogródkowe, najczęściej ma charakter małej kuchni lub ogródka. Dzieci uczą się w nim przyrządzania łatwych potraw, ćwiczą eleganckie nakrywanie do stołu i poznają zasady savoir-vivre’u. W części ogródkowej zajmują się pielęgnacją roślin, ziół i kwiatów , a także hodowlą małych zwierząt. Kącik gospodarczy może zawierać elementy kuchenne – nożyki, łyżeczki, tacki,  a także elementy porządkowe – ściereczki, miotełki oraz akcesoria do pielęgnacji roślin czy zwierząt);
  4. Kącik darów – to miejsce, w którym znajdują się pudełka z darami. Oprócz nich w skład kącika wchodzą również elementy tzw. małego i dużego świata, czyli zabawki przedszkolne: figurki z jajek niespodzianek, plastikowe postaci, zwierzęta, lalki, klocki czy domki.

 DRODZY RODZICE !

W TROSCE O WASZE DZIECI 

Chore dzieci przebywające w przedszkolu, stanowią zagrożenie dla pozostałych maluchów, których rodzice mają prawo oczekiwać, że
w placówce przedszkolnej ich zdrowiu nic nie zagraża.

Co to znaczy chore?

Największy problem polega na tym, że zapisy w regulaminie, dotyczące przyjmowania do przedszkola dzieci chorych, tak naprawdę trudno egzekwować. Nauczyciel nie jest lekarzem, dlatego nie może autorytatywnie stwierdzić, że dziecko jest chore. Istnieją jednak objawy, upoważniające nauczyciela do zawiadomienia rodziców o konieczności zabrania dziecka do domu:

  • Układ oddechowy: dziecko ma problemy z oddychaniem; oddech jest zmieniony; pojawia się chrypka, kaszel, katar;
  • Układ pokarmowy: dziecko ma biegunkę, nudności, wymiotuje, skarży się na ból brzucha;
  • Oczy: pojawiają się objawy zapalenia spojówek – oczy są zaczerwienione, zbiera się w nich wydzielina ropna, która wycieka lub zasycha;
  • Skóra: na skórze pojawia się wysypka, dziecko się drapie, ma oznaki gorączki;
  • Jama ustna: w jamie ustnej można zaobserwować krostki lub owrzodzenie, wyciek śliny, dziecko skarży się na ból zęba;
  • Zachowanie: dziecko wykazuje objawy nadmiernego zmęczenia, osłabienia, jest apatyczne bądź przeciwnie - nadmiernie rozdrażnione, często płacze, odmawia udziału w zajęciach.

Kochani narażacie swoje i cudze dzieci!

Chory maluch w przedszkolu to jednak zagrożenie nie tylko dla innych dzieci. Warto mieć na uwadze, że niewyleczona choroba niesie ryzyko poważnych powikłań, których skutki mogą być naprawdę groźne. Konsekwencją tego może być poważne leczenie. Chore dziecko wymaga podawania lekarstw, do czego nie są uprawnieni pracownicy przedszkola. Wynika to z oczywistej obawy przed reakcją organizmu dziecka na dany lek.

Uwaga!

Dziecko nie powinno przychodzić do przedszkola nawet wtedy, kiedy jest już „podleczone”, czyli bezpośrednio po przebytej chorobie. Jest wówczas mocno osłabione,  dlatego jego organizm jest niezwykle podatny na kolejne infekcje bądź inne choroby.

                      

Uniwerek Malucha © 2015