OGŁOSZENIA
DRODZY RODZICE!
Spotkanie organizacyjne nowego roku przedszkolnego 2024/25 odbędzie się
w UNIWERKU MALUCHA dnia 27 sierpnia 2024r. o godz.17.00
ZAPRASZAM!
UWAGA RODZICE!
R E K R U T A C J A 2024/2025
ŻŁOBEK - PRZEDSZKOLE
Zapraszamy dzieci od 1,5 do 6 lat
PRZEDSZKOLE CZYNNE OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU
OD 07:00 – DO 17:00
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE W ZAKŁADCE "REKRUTACJA"
KONTAKT 695916898
Dyrektor – Łucja Grzymek
W NASZYM PRZEDSZKOLU
korzystamy z APLIKACJI
LiveKid
TUTAJ GALERIA ZDJĘĆ I FILMIKI Z NAJWAŻNIEJSZYCH WYDARZEŃ
W PRZEDSZKOLU
Dzięki tej aplikacji bez problemu:
- zgłaszamy nieobecność dziecka,
- sprawdzamy jadłospisy,
- dokonujemy płatności,
- szybko kontaktujemy się z wychowawcą,
- oglądamy na bieżąco w galerii zdjęcia, jak dziecko spędza dzień!
Dyrektor Przedszkola – Łucja Grzymek
Zapraszamy na:
PORANKI FREBLOWSKIE DLA DZIECI.
Każdego dnia (od poniedziałku do piątku) na naszym głównym fanpage (https://www.facebook.com/FROEBELpl/) o godzinie 10:00
zapraszamy wszystkie dzieci przed ekrany.
Zajęcia potrwają około 15 minut i będą realizowane tak, aby dzieci w wieku przedszkolnym
spędziły z nami bardzo fajny czas.
Dodatkowo po zajęciach będziemy udostępniać materiały dla dzieci, rodziców i nauczycieli - przeróżne atrakcyjne materiały do wykonania w domu :)
Drogi Rodzicu,
W obliczu zaistniałej sytuacji i zawieszeniu zajęć z powodu kwarantanny, informujemy, że przeniesiemy tymczasowo nasze kursy do świata online.
Od poniedziałku - 16 marca udostępnimy pierwsze lekcje dla naszych uczniów.
Planując kursy online, wyznaczyliśmy sobie następujące cele:
- Utrzymanie wypracowanych efektów
- Realizacja materiału zgodnie z założeniami programowymi Early Stage
- Monitorowanie postępów uczniów
- Utrzymanie relacji nauczyciela z grupą
Mamy nadzieję, że rozwiązanie to umożliwi dzieciom nie tylko realizację kursu, ale również pozwoli
w sposób sensowny i atrakcyjny spędzić czas w domu. Dodatkowo dzieci będą miały okazję rozwijać umiejętność uczenia się w sieci, co stanowi jedną z kompetencji XXI wieku.
Zanim udostępnimy pierwsze lekcje kursu online zapraszamy:
- do korzystania z naszej aplikacji muzycznej - INSTRUKCJA KORZYSTANIA
- na stronę https://earlystage.pl/projekt gdzie uczniowie znajdą interaktywne gry, zabawy i zadania do samodzielnej nauki w domu. Jeśli Twoje dziecko uwielbia MINECRAFT, uruchomiliśmy specjalne eko-mapy, nawiązujące do tegorocznego projektu Think Earth! LOGOWANIE
Mamy nadzieję, że zaproponowane tymczasowe rozwiązania spotkają się z entuzjazmem naszych uczniów. Wkładamy całe nasze serce i ogrom energii w to, żeby stanąć na wysokości zadania i liczymy na to, że szybko znów spotkamy się z uczniami w grupach.
Rodzicu!
- jeśli masz dziecko w wieku do 8 lat, przysługuje Ci zasiłek opiekuńczy do 14 dni. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie internetowej ZUS
- przekaż osobom, które będą opiekować się Twoim dzieckiem, podstawowe informacje dotyczące bezpieczeństwa i higieny;
- rygorystycznie przestrzegaj w domu zasad higieny i czystości pomieszczeń, w których przebywasz;
- śledź na bieżąco komunikaty GIS, MZ i MEN o sytuacji epidemiologicznej w kraju oraz informacje przesyłane przez dyrektora przedszkola.
Jak się zabezpieczyć przed koronawirusem?
- Często myj ręce przy użyciu mydła i wody.
- Przy kasłaniu i kichaniu zakrywaj usta i nos.
- Zachowaj co najmniej metr odległości od osób, które kaszlą i kichają.
Osoby wracające z regionów zarażonych koronawirusem powinny powiadomić o tym telefonicznie stację sanitarno-epidemiologiczną lub zgłosić się do oddziału obserwacyjno-zakaźnego.
Więcej informacji dotyczących koronawirusa na stronie: gov.pl/koronawirus
Podejrzewasz u siebie koronawirusa?
Zadzwoń pod numer 800 190 590
Bezpłatna infolinia NFZ jest czynna całą dobę, przez 7 dni w tygodniu. Wykwalifikowani konsultanci poinformują Cię, co zrobić, by otrzymać pomoc.
Odkrywamy świat z Darami Froebla
Pierwsze w Polsce oryginalne pomoce dydaktyczne
do pracy z Programem wychowania przedszkolnego DAR ZABAWY już w naszym przedszkolu!
To innowacyjne spojrzenie na proces edukacji i wychowania najmłodszych.
Wychowanie powinno mieć charakter globalny. W okresie dzieciństwa dziecko powinno zdobywać jak najwięcej nowych doświadczeń. Ważna jest przy tym jego samodzielność w działaniu i dochodzeniu do wiedzy.
Pomoce dydaktyczne (froeblowskie dary) stymulują wszechstronny rozwój dzieci oraz wspomagają edukację matematyczną, przyrodniczą
i językową.
- realizowanie zabaw dydaktycznych: konstrukcyjnych, tematycznych, ruchowych i badawczych;
- ilustrowanie treści bajek, wierszy, opowiadań i legend;
- układanie kompozycji: kształtów naturalnych (tzw. formy życia) – konstrukcje budowli, elementów z życia codziennego; kształtów piękna – ornamenty; kształtów wiedzy – konstrukcje matematyczne;
- przygotowanie do nauki szkolnej w zakresie czytania, pisania, liczenia i działań artystycznych.
F. Froebel zakładał, że pierwsze doświadczenia edukacyjne dziecka mają wpływ na jego późniejszy rozwój i osiągnięcia. Dziecko jest niepodzielną indywidualną całością, która ma swoje myśli, uczucia, swoją fizyczność i związki z innymi. Natomiast rolą dorosłego jest oddziaływanie wychowawcze poprzez odpowiednie organizowanie środowiska oraz stwarzanie warunków do poznawania otaczającego świata. To właśnie ona jest w życiu dziecka najważniejsza oraz jest podstawą całego przyszłego życia.
Samo dzieciństwo i przynależna mu zabawa jest również w filozofii pedagogicznej Froebla cennym darem. Dzieciństwo to niepowtarzalny, niezwykły okres w życiu dziecka ze swoimi szczególnymi prawami i przywilejami. Prawem do niezakłóconej zabawy, eksploratywności i ekspresji (Bilewicz – Kuźnia, 2014, s. 16).
WALORY PRACY Z DARAMI:
- budowanie systemu wartości - nauka poszanowania przedmiotów oraz otaczającego świata,
- zaspokajanie potrzeby ciekawości i zabawy u dzieci,
- rozwijanie umiejętności społecznych – nauka współpracy,
- kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej,
- zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, wszechstronnej aktywności a także samodzielności,
- wszechstronny rozwój dzieci – zgodnie z podstawą programową,
- rozwój wyobraźni - za pomocą darów nauczyciel i dzieci mogą ilustrować treść bajek, wierszy, opowiadań czy legend,
- przygotowanie do nabywania umiejętności czytania i pisania.
Komplet pomocy dydaktycznych składa się z 14 drewnianych pudełek
oraz drewnianej siatki geometrycznej, która stanowi doskonałe uzupełnienie zestawu.
Program Dar Zabawy proponuje przemyślaną, dostępną dla dziecka i użyteczną organizację przestrzeni – sali przedszkolnej, w której zaznaczone są cztery kąciki aktywności:
- Kącik badawczy – to miejsce, w którym dziecko działa zarówno w sposób swobodny, jak i kierowany. Zabawy badawcze wyrażają dziecięcą potrzebę eksplorowania. Działania te powinny odbywać się pod czujnym okiem nauczyciela. Przykładowy zestaw materiałów i pomocy w kąciku badawczym: akcesoria do manipulowania, przesypywania, eksplorowania przestrzeni – pojemniki, lejki, lupy, lornetki, kompasy, miarki, linijki, wagi itp.);
- Kącik twórczy (twórczych prac ręcznych) – to miejsce, w którym dzieci mogą rozwijać kreatywność, twórczość i zamiłowanie do aktywności artystycznej. W kąciku twórczym mogą znaleźć się materiały plastyczne, a także rekwizyty i pomoce związane ze sztuką muzyczną, plastyczną, teatralną i filmową);
- Kącik gospodarczy – to miejsce, w którym prowadzone są zajęcia kulinarne i ogródkowe, najczęściej ma charakter małej kuchni lub ogródka. Dzieci uczą się w nim przyrządzania łatwych potraw, ćwiczą eleganckie nakrywanie do stołu i poznają zasady savoir-vivre’u. W części ogródkowej zajmują się pielęgnacją roślin, ziół i kwiatów , a także hodowlą małych zwierząt. Kącik gospodarczy może zawierać elementy kuchenne – nożyki, łyżeczki, tacki, a także elementy porządkowe – ściereczki, miotełki oraz akcesoria do pielęgnacji roślin czy zwierząt);
- Kącik darów – to miejsce, w którym znajdują się pudełka z darami. Oprócz nich w skład kącika wchodzą również elementy tzw. małego i dużego świata, czyli zabawki przedszkolne: figurki z jajek niespodzianek, plastikowe postaci, zwierzęta, lalki, klocki czy domki.
DRODZY RODZICE !
W TROSCE O WASZE DZIECI
Chore dzieci przebywające w przedszkolu, stanowią zagrożenie dla pozostałych maluchów, których rodzice mają prawo oczekiwać, że
w placówce przedszkolnej ich zdrowiu nic nie zagraża.
Co to znaczy chore?
Największy problem polega na tym, że zapisy w regulaminie, dotyczące przyjmowania do przedszkola dzieci chorych, tak naprawdę trudno egzekwować. Nauczyciel nie jest lekarzem, dlatego nie może autorytatywnie stwierdzić, że dziecko jest chore. Istnieją jednak objawy, upoważniające nauczyciela do zawiadomienia rodziców o konieczności zabrania dziecka do domu:
- Układ oddechowy: dziecko ma problemy z oddychaniem; oddech jest zmieniony; pojawia się chrypka, kaszel, katar;
- Układ pokarmowy: dziecko ma biegunkę, nudności, wymiotuje, skarży się na ból brzucha;
- Oczy: pojawiają się objawy zapalenia spojówek – oczy są zaczerwienione, zbiera się w nich wydzielina ropna, która wycieka lub zasycha;
- Skóra: na skórze pojawia się wysypka, dziecko się drapie, ma oznaki gorączki;
- Jama ustna: w jamie ustnej można zaobserwować krostki lub owrzodzenie, wyciek śliny, dziecko skarży się na ból zęba;
- Zachowanie: dziecko wykazuje objawy nadmiernego zmęczenia, osłabienia, jest apatyczne bądź przeciwnie - nadmiernie rozdrażnione, często płacze, odmawia udziału w zajęciach.
Kochani narażacie swoje i cudze dzieci!
Chory maluch w przedszkolu to jednak zagrożenie nie tylko dla innych dzieci. Warto mieć na uwadze, że niewyleczona choroba niesie ryzyko poważnych powikłań, których skutki mogą być naprawdę groźne. Konsekwencją tego może być poważne leczenie. Chore dziecko wymaga podawania lekarstw, do czego nie są uprawnieni pracownicy przedszkola. Wynika to z oczywistej obawy przed reakcją organizmu dziecka na dany lek.
Uwaga!
Dziecko nie powinno przychodzić do przedszkola nawet wtedy, kiedy jest już „podleczone”, czyli bezpośrednio po przebytej chorobie. Jest wówczas mocno osłabione, dlatego jego organizm jest niezwykle podatny na kolejne infekcje bądź inne choroby.